20140225-130548.jpg

Zoals iedereen ondertussen wel weet hou ik heel erg van soep.
Ik eet het bijna iedere dag.
Vorige week heb ik het pinda-soepje van Ramon Beuk uitgeprobeerd.
En dat was goed gelukt.
Daarom dacht ik dat kan ook met andere soepen.
Naast tomaten en kippensoep is wortelsoep een van mijn favorieten.
Dus ben ik aan de slag gegaan.

20140225-130942.jpg

Ingrediënten.
Winter wortel
Ui
Knoflook
Bouillonblok
Santen
Djinten (komijn)
Kidde
Gas patroon

De ui ,wortel en knoflook in stukken snijden.
Aanfruiten in olie.
Water en bouillonblok erbij doen.
Niet te veel. Moet dik blijven.
En water toevoegen kan altijd nog.
Ook het komijn en kokos toevoegen.
20 minuten laten koken tot de wortel gaar is.
Met de staafmixer pureren.
Een gedeelte in de kidde doen.
Af laten koelen.
En tot gebruik in de koelkast bewaren.
De overige soep de juiste dikte maken.
En op smaak maken met zout en peper.

Serveren in een mooi hitte bestendig glas.
De soep moet wel goed warm zijn.
Want het schuim gaat er koud bij.
Maar het schuim is een hele bijzondere smaak beleving.
En het staat ook heel leuk bij een etentje.